/
    • Waarom moet ik mij legitimeren bij de inschrijving?
      Als u medische zorg nodig heeft, moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien aan de zorgverlener. Bijvoorbeeld in het ziekenhuis of uw tandarts. De legitimatieplicht in de zorg geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar. Ouders moeten voor hun kinderen een geldig legitimatiebewijs hebben als ze naar een zorgverlener gaan. Anders dan de algemene identificatieplicht is er in de zorg geen leeftijdsgrens. De identificatieplicht geldt vanaf de geboorte.

      Hoe gaan jullie om met de privacyregeling en geheimhouding?
      Patiënteninformatie wordt niet met derden gedeeld zonder overleg met de tandarts en schriftelijke toestemming van de patiënt. Alle informatie blijft binnen de praktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek(verwijzing). Patiënten kunnen ten alle tijden hun dossier opvragen voor bijvoorbeeld verhuizing of overstap naar een andere tandarts, u wordt dan verzocht een machtigingsformulier te ondertekenen. Nadat wij deze retour hebben ontvangen zal uw dossier verstuurd worden.
       

      Wat kan ik doen bij hevige (kies)pijn in de avond of in het weekend?
      Wanneer u buiten onze openingstijden hevige (kies)pijn hebt en pijnstillers niet voldoende zijn, kunt u contact opnemen met de spoedgevallendienst: 070-3110305

      Vanaf welke leeftijd moet mijn kind naar de tandarts?
      Wij adviseren om uw kind vanaf jongs af aan mee te nemen naar de periodieke controle, zo raakt uw kind vertrouwd ‘met naar de tandarts gaan’. Vanaf de leeftijd van 2 jaar is het raadzaam om te komen voor halfjaarlijkse controles. De tandarts zal dan spelenderwijs (zoals tanden tellen) de controle uitvoeren.

      Mijn tandvlees bloedt, is dit normaal?
      Nee, als het tandvlees bloed tijdens het poetsen en/of eten kan dit duiden op een tandvleesontsteking. Het is raadzaam om hiervoor een afspraak te maken met de mondhygiënist of tandarts.

      Kan ik als ik zwanger ben ook gewoon naar de tandarts of mondhygiënist gaan?
      Ja, u kunt tijdens uw zwangerschap gewoon de tandarts of mondhygiënist bezoeken. Vermeld wel altijd bij de medische update dat u zwanger bent zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

      Wat moet ik doen als ik mijn afspraak wil annuleren buiten de openingstijden van de praktijk?
      Een huisregel van onze praktijk is dat afspraken 24 uur van te voren afgemeld moeten worden (afspraken van een uur of langer dienen minimaal 48 uur van te voren afgemeld te worden). Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u ineens ziek wordt, ook dan vernemen wij graag zo snel mogelijk dat u niet kunt komen op uw afspraak. Mocht deze situatie zich voordoen buiten de openingstijden van de praktijk dan kunt u altijd de voicemail inspreken (070- 396 83 46) of een e-mail versturen naar info@tandartspraktijkwateringseveld.nl om uw afspraak te annuleren.

      Mijn tand is er volledig uitgeslagen, wat kan ik doen?
      Het is van belang dat u zo snel mogelijk naar de praktijk komt. Als u binnen 30 minuten op de praktijk bent is de kans op herstel het grootst. Bewaar de uitgeslagen tand onder uw tong zodat deze constant in aanraking is met uw speeksel, kijk hierbij wel uit voor het inslikken van de tand. Mocht het niet mogelijk zijn om uw tand onder uw tong te bewaren dan is een laagje melk ook een optie om de tand in te leggen. Maak de tand niet schoon met een doekje of water!

      Kan ik altijd verdoofd worden als ik dat wil?
      Als u verdoofd wilt worden kan dit natuurlijk altijd, overleg vooraf wel altijd even met de tandarts of mondhygiënist.

      De tandarts en/of mondhygiënist zegt dat ik een bepaalde behandeling nodig heb, is dit dan verplicht?
      Nee, wij willen het beste voor u en uw gezondheid. De behandelaar informeert u wat er geconstateerd is in de mond en bespreekt de mogelijke behandeloptie(s). De kosten hiervan krijgt u aan de hand van een begroting mee zo heeft u altijd de mogelijkheid om er thuis nog eens rustig over na te denken en/of contact op te nemen met uw verzekering voor eventuele vergoedingen. Mocht u de behandeling niet willen dan stellen wij u op de hoogte van de mogelijke gevolgen en noteren wij dit in uw dossier.

      Ik wil mij inschrijven als patiënt maar ik wil alleen bij de mondhygiënist omdat ik elders een tandarts heb, kan dit?
      Ja, u kunt zich in onze praktijk ook alleen inschrijven voor de mondhygiënist.

      Ik ben patiënt en ik heb hevige kiespijn, kan ik dan direct terecht of moet ik een week wachten omdat er geen plek is?
      Voor spoedgevallen zoals hevige kiespijn hebben wij voor onze actieve patiënten(die minimaal 1 keer per jaar voor controle komen) altijd plaats. De balieassistente zal beoordelen of u dezelfde dag nog moet komen.

      Is er een wachtlijst voor het aannemen van nieuwe patiënten?
      Nee, wij hebben geen wachtlijst. U kunt zich telefonisch (070- 396 83 46) of via de website inschrijven. Zodra de inschrijving voltooid is, nemen wij contact op en verzoeken wij u contact op te nemen met uw vorige tandarts voor het opvragen van uw dossier. Deze kunnen zij naar ons mailen info@tandartspraktijkwateringseveld.nl . Zodra wij deze ontvangen hebben, bellen wij u voor het maken van een afspraak.

      Ik heb nog pijn na de behandeling bij de tandarts of mondhygiënist, is dit normaal?
      Bij bepaalde behandelingen kan het voorkomen dat u napijn heeft, de tandarts of mondhygiënist zal dit altijd tijdens de behandeling met u bespreken. Mocht u het toch niet vertrouwen dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

      Is het mogelijk om de rekening in delen te betalen?
      Ja, dit kan. De betalingsregeling gaat via Infomedics en dient u zelf te regelen, telefonisch 036-2031900 of digitaal https://www.infomedics.nl/veelgestelde-vragen/#node-22. Meld dit vervolgens bij uw eerstvolgende afspraak aan de Balie assistente.